تابان سرویس

10 خرابی رایج تلویزیون + راه حل

تلویزیون ، وسیله ای ارتباطی محسوب شده که برای انتقال صدا و تصاویر به صورت رنگی و در دو یا سه بعد استفاده می شود.
این دستگاه امروزه با پیشرفت فناوری به شکل جدیدی که شامل صفحه تخت و باریکی با اندازه های بزرگ می‌باشد ، تبدیل شده است و شامل انواع مدل های ال ای دی ، ال سی دی، پلاسما ، OLED و … می باشد.
از آن جایی که این دستگاه ها بسیار ظریف و حساس ساخته می شوند ، بنابراین مانند سایر دستگاه ها ممکن است با مشکلات و خرابی های متعددی رو شود. برای تعمیر تلویزیون ، نمایندگی های معتبر و مراکزی که خدمات پس از فروش و تعمیرات این دستگاه ها را ارائه می دهند ، وجود دارند که آماده ارائه خدمات به مشتریان خود می باشند.
در این مقاله به معرفی و بررسی انواع رایج مشکلات و خرابی های تلویزیون و نحوه رفع این خرابی ها پرداخته ایم تا بتوانیم شما را در برطرف کردن مشکلات مربوط به این دستگاه یاری کنیم.

رایج ترین خرابی تلویزیون

1. خاموش و روشن شدن خود به خودی تلویزیون

این یک مشکل شایع در این دستگاه ها می باشد. بهتر است موارد زیر را برای حل این مشکل و مسئله امتحان کنید.
– کابل تلویزیون را از پریز برق جدا کنید و بگذارید یک دقیقه بدون اتصال برق بماند ، سپس دوباره آن را به پریز وصل کنید . گاهی اوقات تنظیم مجدد سیستم می تواند عملکرد آن را به حالت عادی بازگرداند.
– دستگاه های کنترل از راه دور و لوازم جانبی که در نزدیکی تلویزیون قرار دارد را حذف کنید. زیرا سیگنال های مادون قرمز ساطع شده توسط آنها ممکن است در دستگاه تداخل ایجاد کند.
– باتری های کنترل را بررسی کنید.

tabanservice.com Common TV failure

2. تغییر رنگ و تصویر

این مشکل گاهی اوقات به طور عادی شروع می شود اما بعضی از اوقات تصویر تحریف شده یا تغییر رنگ در تصاویر رخ می دهد . برای حل این مشکل کابل تلویزیون را از برق جدا کرده و سوکت آن را نیز جدا کنید و دستگاه را برای یک دقیقه در حالت خاموش نگه دارید و سپس دوباره آن را وصل کنید در صورت امکان ، تلویزیون را با منبع ویدیویی دیگری مانند دستگاه پخش دی وی دی یا گزینه های بازی مانند ایکس باکس و پلی استیشن بررسی کنید. اگر تصویر هنوز هم مشکل داشته باشد ، این بدان معنی است که دستگاه شما نیاز به تعمیر اساسی دارد.

3. دستگاه دارای تصویر است اما صدا ندارد و یا بالعکس دستگاه دارای صدا است اما تصویر ندارد.

این مشکل می تواند به دلیل مشکلات ساده در تنظیم صدا یا تصویر ایجاد شود بنابراین تنظیمات صدا و تصویر دستگاه خود را بررسی کنید.

4. خطی افقی یا عمودی رنگی در صفحه نمایش داده می شود.

این مورد می تواند ناشی از امواج مغناطیسی باشد که از بلندگوها یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی قرار گرفته در نزدیکی دستگاه استفاده می شود بنابراین آنها را از تلویزیون خود دور کنید ، مدتی تلویزیون را خاموش کنید سپس آن را روشن کنید و بررسی کنید که آیا درست شده است یا خیر.

5. کار نکردن دستگاه از راه دور

برای برطرف کردن این مشکل کنترل را از همه گوشه ها امتحان کنید و ببینید که در کدام قسمت بهتر عمل می کند. اشیاء را از جلوی تلویزیون دور کنید ، باتری های کنترل را عوض کرده و در صورتی که هیچ یک این راه ها موثر واقع نشد با سازنده آن تماس بگیرید.

6. عدم وجود سیگنال

این مشکل عموماً به اختلال در آنتن ها مربوط است و معمولاً یک مشکل رایج در این دستگاه ها می باشد . عدم وجود سیگنال می تواند به دلیل عواملی مانند تنظیم نبودن ارتفاع آنتن ، پیدا نکردن ایستگاه برای دریافت سیگنال و یا تداخلات سیگنال ها اتفاق افتد. برای حل این مشکل کافیست ارتفاع آنتن را تنظیم نموده و از تقویت کننده های سیگنال استفاده کنید.

7. بخش هایی از تصاویر پر نور یا کم نور می باشند.

این مشکل که در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی بسیار رایج است به علت نحوه برخورد TFT ها به صفحه نمایش ایجاد می شود و مربوط به لایت می باشد . تعویض پنل یا لایت تلویزیون می تواند این مشکل را برطرف کند.

8. اتصال تلویزیون به وای فای امکان پذیر نیست.

برای حل این مشکل باید تلویزیون را از طریق اترنت به روتر وصل کنید و بروز رسانی ها را نصب کنید. در صورت برطرف نشدن مشکل با تعمیرکار تلویزیون تماس بگیرید.

9. تصویر پوشیده از برفک است.

قبل از هر چیز بررسی کنید که همه چیز به درستی بین تلویزیون و منبع تغذیه وصل شده باشد.

10. کانال تلویزیون تغییر نمی کند و فقط یک کانال در دسترس است.

برای برطرف کردن این مسئله تمام کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه خود را بر روی برنامه‌ریزی خودکار تنظیم کرده و یا به گزینه های منو دسترسی داشته باشید . همچنین تنظیم مجدد کابل تلویزیون نیز ممکن است در بر طرف شدن این مسئله موثر باشد.

برای تعمیر تلویزیون در کرج به کجا مراجعه کنیم ؟

حالا که با خرابی رایج تلویزیون آشنا شدید حتما این سئوال برایتان پیش می آید برای تعمیر تلویزیون ، به کجا مراجعه کنید.
تابان سرویس ، شرکت اراده دهنده خدمات گارانتی ، نصب و تعمیر کلیه لوازم خانگی ، از جمله تلویزیون است . بنابراین چنانچه ساکن کرج و مناطق اطراف هستید ، با یک تلفن به تعمیرکار تلویزیون تابان سرویس دسترسی دارید.

تابان سرویس

تعمیر تخصصی تلویزیون و مایکروویو با گارانتی

مرکز تعمیر و خدمات انواع تلویزیون های LED  ، LCD  ، QLED
تعمیر تخصصی انواع مایکروویو ، مایکروفر ، سولاردام در محل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *