تابان سرویس

علت سبز شدن صفحه تلویزیون چیست؟

سبز شدن صفحه تلویزیون یکی از مشکلات رایج و آزار هنده به خصوص هنگام تماشا کردن برنامه مورد علاقه می باشد . این یکی از ناامیدکننده ترین مشکلاتی است که بسیاری از دارندگان تلویزیون های هوشمند در یک نقطه یا یک قسمت بزرگ از صفحه تلویزیون خود آن را تجربه می‌کنند.
امداد تی وی یکی از مراکز معتبر تعمیر تلویزیون در استان تهران است که به دلیل برخورداری از نیروهای ماهر و متخصص که توانایی عیب یابی و برطرف کردن تمام مشکلات به وجود آمده در تلویزیون ها با برند ها و مدل های مختلف را دارند ، می تواند به سادگی مشکل سبز شدن صفحه تلویزیون شما را برطرف کند.
توجه داشته باشید که سبز شدن نمایشگر تلویزیون به این معنی نیست که تلویزیون شما کاملاً معیوب شده و نیاز به خرید یک دستگاه جدید می باشد این مسئله با داشتن دانش و مهارت به سادگی قابل برطرف شدن است.

چه عواملی باعث سبز شدن صفحه تلویزیون می شوند؟

– خطا در اتصال کابل
– مشکلات مرتبط با تنظیمات تصویر
– مشکل سخت افزاری
– معیوب بودن لامپ های تلویزیون
– ایجاد تداخل مغناطیسی از بلندگوها
– خطا یا اشکال موقت در دستگاه

سبز شدن صفحه تلویزیون
سبز شدن صفحه تلویزیون

راه حل های برطرف کردن صفحه سبز تلویزیون چیست؟

1. بررسی منبع تغذیه و اتصال کابل

بررسی منبع تغذیه تلویزیون و اتصال کابل همیشه باید اولین قدمی باشد که هنگام عیب یابی مشکلات تلویزیون برمی دارید. بررسی کنید که اتصالات کابل های متصل به دستگاه شل نباشند و هیچ گونه آسیبی در کابل وجود نداشته باشد.
در صورت امکان تلویزیون خود را به یک منبع برق متفاوت وصل کنید .به عنوان مثال اگر تلویزیون در اتاق نشیمن است سعی کنید آن را در اتاق خواب به پریز برق متصل کنید، در صورتی که صفحه سبز تلویزیون هنگام اتصال به پریز برق دیگر ایجاد نمی شود احتمالا مشکل از پریز برق است و یا ممکن است با سایر وسایل برقی تداخل داشته باشد.

2. چرخه برق تلویزیون

صفحه سبز تلویزیون ممکن است به دلیل نقص یا اشکالات موقت در تلویزیون ایجاد شود . این مسئله را می توان به راحتی با چرخش برق تلویزیون برطرف کرد . برای رسیدن به این هدف تلویزیون را خاموش نموده و آن را از برق بکشید . ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر نموده و مجدداً کابل ‌برق را به پریز متصل کنید. در صورتی که مشکل ناشی از خطاهای موقت یا اشکالات تلویزیون باشد انجام دادن این روش مشکل را برطرف می ‌کند.

3. انجام تنظیمات رنگ دستگاه

تلویزیون اطلاعات رنگ را به اجزای قرمز ، سبز و آبی تقسیم می کند که شدت آن را می ‌توان به صورت جداگانه تنظیم نمود. اگر رنگ سبز خیلی زیاد باشد یا رنگ قرمز و آبی کم باشند می تواند منجر به ایجاد یک تصویر بیش از حد سبز شود.
در برخی از تلویزیون ها در منوی تنظیمات گزینه برای تنظیم سطوح قرمز، سبز و آبی به صورت جداگانه وجود دارد. دفترچه راهنمای دستگاه خود را بررسی کنید تا ببینید این مورد در دستگاه شما وجود دارد یا خیر . همچنین در برخی از تلویزیون ها ممکن است بتوانید به منوی سرویس مخفی که برای مهندسان طراحی شده است دسترسی پیدا کنید .جزئیات مربوط به ساخت مدل تلویزیون خود را به صورت آنلاین جستجو کنید هرگز منوی تنظیمات سرویس را در صورتی که متوجه نمی شوید، تغییر ندهید.

4. بازنشانی تلویزیون

در صورتی که روش های ذکر شده در بالا را امتحان کردید و مشکل همچنان ادامه داشت باید تلویزیون خود را به حالت کارخانه بازنشانی کنید . توجه داشته باشید که این راه حل باید آخرین گزینه ای باشد که انجام می دهید.
قبل از بازنشانی تلویزیون به تنظیمات کارخانه ابتدا مطمئن شوید که به درستی از تمام داده ها و تنظیمات تلویزیون خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید ، زیرا پس از تنظیم مجدد تمام داده ها از بین می روند و تلویزیون به تنظیمات پیش فرض خود بازمی‌گردند .نگران نباشید این روش پیش از ۸۵ درصد مواقع باعث موفقیت در رفع مشکلات نرم‌افزاری تلویزیون می شود. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
کنترل تلویزیون را برداشته و وارد تنظیمات دستگاه شده و گزینه General را انتخاب کنید.
از لیست گزینه های نمایش داده شده در تنظیمات تلویزیون به گزینه تنظیم مجدد رفته سپس گزینهreset را انتخاب نموده و بر روی آن کلیک کنید.
دستگاه از شما پین را درخواست می کند این برای اطمینان از این است که تلویزیون توسط ربات یا اشخاص دیگر ریست نمی‌شود. پین را وارد کرده و روی گزینه ریست کلیک کنید.
چند دقیقه منتظر بمانید تا تلویزیون فرآیند بازنشانی کارخانه را کامل کند . پس از انجام تنظیم مجدد تلویزیون خاموش شده و خود به خود روشن می ‌شود. پس از تکمیل فرایند بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر؟ در صورت برطرف نشدن مشکل با یک تعمیر کار ماهر و متخصص در این زمینه مشورت کنید.

تابان سرویس مرکز تعمیر تلویزیون در کرج

در هر کجای استان البرز که زندگی می کنید در صورتی که تلویزیون شما با مشکلاتی از قبیل سبز شدن صفحه ‌نمایش روبرو شد برای برطرف کردن این مشکلات می توانید با تابان سرویس تماس بگیرید و از خدمات این مرکز در خصوص برطرف شدن مشکلات دستگاه خود کمک بگیرید.

تابان سرویس

تعمیر تخصصی تلویزیون و مایکروویو با گارانتی

مرکز تعمیر و خدمات انواع تلویزیون های LED  ، LCD  ، QLED
تعمیر تخصصی انواع مایکروویو ، مایکروفر ، سولاردام در محل

یک پاسخ

  1. سلام خسته نباشید ممنون از این همه راهنماییهای مفیدکه واقعا کار بعضی‌ها رو راه می‌اندازد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *