تابان سرویس

مشکلات رایج تلویزیون هوشمند + راه حل

جدا از مشکلات رایج تلویزیون هوشمند ، تلویزیون های هوشمند اکنون در بسیاری از خانه ها وجود داشته و این دستگاه ها به سرعت توانستند به اندازه تلویزیون های CRT محبوب شوند . مانند همه دستگاه‌های الکترونیکی تلویزیون نیز عاری از مشکلات نبوده و طیف گسترده ای از نقص ها می‌توانند در طول زمان در این دستگاه ها ایجاد شوند. تلویزیون های هوشمند نیز می‌توانند با خرابی و مشکلاتی روبرو شده و نیاز به تعمیر داشته باشند.
این دستگاه ها علیرغم فناوری پیشرفته ای که دارند بسیار در معرض آسیب و خرابی قرار داشته و حتی ممکن است دچار مسائل پیچیده تری نیز شوند.

مشکلات رایج تلویزیون هوشمند و نحوه رفع این خرابی ها

در پشت هر مشکلی که در تلویزیون هوشمند خود با آن مواجه می شوید دلایل مختلفی وجود دارد که برای برطرف کردن برخی از آنها باید از افراد ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
برخی از رایج ترین مشکلاتی که در تلویزیون‌های هوشمند ایجاد می شود، شامل موارد زیر است:

1. ایجاد پیکسل بر روی صفحه نمایش تلویزیون هوشمند

اگر بر روی تصاویر تلویزیون هوشمند خود پیکسل های زیادی را مشاهده می کنید، ممکن دلایل زیادی برای ایجاد این پیکسل ها روی صفحه وجود داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است نشان دهنده سیگنال ضعیف باشد . بنابراین ابتدا باید مطمئن شوید که کابل ها را به درستی وصل کرده‌اید.
اگر مشکل در اتصال کابل ها نبود در صورتی که از آنتن استفاده می کنید باید آنتن خود را بررسی کنید، زیرا این مشکل می تواند به قدرت سیگنال نیز مربوط باشد.
اگر در حین پخش دی وی دی پیکسل ها را می بینید در این صورت باید دیسک خود را بدرستی تمیز کنید . مطمئن شوید که از چندین تلویزیون با کابل سیگنال یکسان استفاده نمی کنید در غیر این صورت همیشه سیگنال ضعیفی در تلویزیون هوشمند خود دریافت خواهید کرد . اگر هیچ یک از این روش‌ها مشکل را برطرف نکرد از یک تعمیرکار ماهر و متخصص کمک بگیرید.

مشکلات رایج تلویزیون هوشمند
مشکلات رایج تلویزیون هوشمند

2. سیاه شدن صفحه نمایش

اگر تلویزیون هوشمند شما چیزی را روی صفحه نمایش نشان نمی دهد این مشکل ممکن است نشان دهنده طیف گسترده ای از مشکلات در دستگاه باشد، بنابراین باید دستگاه به صورت کامل بررسی شده تا علت ایجاد این مشکل شناسایی و برطرف شود. برخی از این مشکلات عبارتند از:

مشکل در اتصالات

ابتدا باید اتصالاتی را که تلویزیون هوشمند شما از آن استفاده می کند را بررسی کنید . مهمترین اتصال منبع تغذیه است بنابراین ، باید مطمئن شوید که آن را به درستی وصل کرده اید و یا سعی کنید دستگاه را به پریز برق دیگری متصل کنید . اگر تلویزیون تصاویر را به درستی نشان داد به این معنی است که مشکل از منبع تغذیه بوده و در غیر اینصورت باید به دنبال ایرادهای دیگر بگردید.

فرسودگی و پارگی کابل ها

در برخی موارد مشکل سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون فرسودگی و پوسیدگی کابل ها است . بنابراین باید کابل ها را به خوبی بررسی کنید و اگر کابل اضافه دارید از کابل HDMI دیگر استفاده کنید، در غیر این صورت یک کابل را از کسی دیگری قرض گرفته و آن را به تلویزیون خود وصل کنید اگر مشکل برطرف شد نشان دهنده زمان خرید کابل جدید است.

فعال شدن حالت ذخیره انرژی در تلویزیون هوشمند

جدیدترین مدل های تلویزیون هوشمند نیز دارای حالت ذخیره انرژی هستند . این تنظیم در اکثر موارد به طور پیش فرض غیر فعال است اما ممکن است زمانی آن را فعال کرده و فراموش کرده باشید در نتیجه ممکن است صفحه نمایش سیاه یا تاریک دیده شود ، اما صدا از دستگاه همچنان پخش شود . در این مواقع تلویزیون شما هیچ مشکلی نداشته و تنها با غیرفعال کردن حالت ذخیره انرژی می توانید مشکل را برطرف کنید.

مشکلات ایجاد شده در مادربرد

اگر هیچ مشکلی با اجزای ذکر شده در بالا پیدا نمی کنید در انتها باید مطمئن شوید که آیا مادربرد دستگاه شما خراب شده یا سالم است؟ برای این کار لازم است از مراکز حرفه ای که خدمات تعمیر تلویزیون هوشمند را ارائه می دهند کمک بگیرید.

3. کشیدگی تصاویر تلویزیون

یکی از مشکلات رایج تلویزیون های هوشمند که بسیاری از کاربران در دستگاه‌های خود با آن مواجه می شوند کشیده تر نشان دادن تصاویر است که دلایل مختلفی برای ایجاد آن وجود دارد.
قبل از آنکه با تعمیرکار تماس بگیرید لازم است موارد زیر را بررسی کنید.

مشکل در محتوا

اولین دلیلی که هنگام کشیده شدن تصاویر تلویزیون هوشمند باید در نظر بگیرید این است که ممکن است محتوایی که پخش می شود مشکل داشته و تصاویر کشیده ظاهر می شوند. بنابراین باید کانال ها را عوض نموده و محتوای متفاوتی را در تلویزیون خود پخش کنید اما اگر متوجه شدید تمام تصاویر پخش شده کشیده تر به نظر می رسند ممکن است به دلیل ایجاد مشکل در دستگاه وجود دارد.

عدم نمایش زیرنویس ها

در صورتی که قبلاً با این مشکل تلویزیون هوشمند خود روبرو نشده‌اید ممکن است به دلیل اینکه زیرنویس ها را فعال کرده اید این مشکل ایجاد شده باشد در نتیجه با غیرفعال کردن زیرنویس ها ممکن است مشکل برطرف شود.

نامناسب بودن منبع ورودی

آیا مطمئن هستید که منبع ورودی مورد استفاده برای مدل تلویزیون هوشمند شما مناسب است؟ اگر مطمئن نیستید باید یک منبع ورودی دیگری را امتحان نموده و بررسی کنید تا آیا مشکل برطرف می‌شود یا خیر. به عنوان مثال اگر از دی وی دی استفاده می کنید از کابل یا Blu-ray استفاده کنید.

4. تلویزیون هوشمند به وای فای وصل نمی‌ شود.

اتصال وای فای یکی از مهمترین ویژگی‌های تلویزیون هوشمند است، بنابراین اگر به درستی کار نکند بسیار خسته کننده به نظر می رسد .آیا در اتصال دستگاه به شبکه وای فای مشکل دارید در این صورت دلایل زیر را برای این مشکل در نظر بگیرید:

وجود تعداد زیادی دستگاه در شبکه

اگر چندین دستگاه به وای فای متصل باشند در این صورت اغلب اتصال تلویزیون هوشمند وای فای با مشکلاتی مواجه می شود. روترهای AI این امکان را می دهند که تعداد محدودی دستگاه را به وای فای متصل کنید . بنابراین باید اتصال سایر دستگاه ها به وای فای را قطع کرده تا بتوانید تلویزیون خود را به آن متصل کنید.

مشکلات جزئی در دستگاه

خطاهای موقت ممکن است اغلب در تلویزیون هوشمند یا روتر ظاهر شوند . بنابراین ممکن است هنگام انجام یک کار ساده با آنها با مشکلاتی مواجه شوید.
برای حل این مشکل هر دو دستگاه را مجدداً راه اندازی کنید تا از شر خطا خلاص شوید اما اگر مشکل بزرگتری در آنها وجود داشته باشد این راه حل کار نمی کند و باید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

تابان سرویس مرکز تعمیر تلویزیون هوشمند در کرج

چنانچه تلویزیون هوشمند شما دچار مشکل است و با انجام کارهای فوق ، مشکل برطرف نشد . با تابان سرویس تماس بگیرید تا در کمترین زمان نسبت به تعمیر تلویزیون شما اقدام شود.

تابان سرویس

تعمیر تخصصی تلویزیون و مایکروویو با گارانتی

مرکز تعمیر و خدمات انواع تلویزیون های LED  ، LCD  ، QLED
تعمیر تخصصی انواع مایکروویو ، مایکروفر ، سولاردام در محل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *