تابان سرویس

در صورت ویروسی شدن تلویزیون هوشمند چه باید کرد؟

یکی از مشکلات شایعی که کاربران تلویزیون های هوشمند با آن مواجه بوده و شک و تردیدهای زیادی در مورد آن وجود دارد مسئله ویروسی شدن تلویزیون های هوشمند است که در این مقاله در مورد آن صحبت شده است.

آیا به نرم افزار آنتی ویروس برای تلویزیون هوشمند خود نیاز دارم؟

از نظر تئوری تلویزیون های هوشمند می توانند به ویروس آلوده شوند، زیرا از طریق وای فای یا LAN به اینترنت متصل می شوند، اما در واقعیت چنین مواردی وجود نداشته است که این به دلیل این واقعیت است که اکثر مدل های تلویزیون هوشمند بر روی پلتفرم لینوکس ایجاد می شود جایی که امکان شناسایی ویروس و بدافزارها وجود ندارد.
تنها بخش کوچکی از تلویزیون های هوشمند از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند. اما این بخش ها در حال افزایش است که به گسترش بد افزار ها کمک می کند. برخی از سیستم عامل ها نیز بر روی Open webOS اجرا می شوند این سیستم عامل در تلویزیون تعبیه شده و سیستم فایل ندارد ، در نتیجه نیاز به محافظت توسط آنتی ویروس نیز ندارد. همچنین در صورتی که از طریق تجهیزات کامپیوتری متصل شوید هیچ تهدیدی وجود ندارد ، زیرا در کامپیوتر ها آنتی ویروس نصب شده است که به بد افزار ها و ویروس ها اجازه ورود نمی دهد.

ویروسی شدن تلویزیون هوشمند
ویروسی شدن تلویزیون هوشمند

ویروس ها در تلویزیون های هوشمند یک واقعیت اجتناب ناپذیر هستند.

در سال های اخیر تلویزیون های با قابلیت هوشمند و پیشرفته محبوبیت زیادی در بین کاربران به دست آورده‌اند و بخش گسترده ای را در بازار تلویزیون مدرن به خود اختصاص داده اند. شیوع مدل های هوشمند تلویزیون به راحتی قابل توضیح است . این دستگاه ها تعداد زیادی خدمات آنلاین ، برنامه های کاربردی مفید ، بازی ها و … را ارائه می دهند که همه این ویژگی های تلویزیون را به یک مرکز چندرسانه‌ای چند منظوره تبدیل می کند . با این حال همین ویژگی های جدید و همچنین پشتیبانی از ایمیل و شبکه های اجتماعی این دستگاه ها را در معرض تهدید ویروس ها و بد افزار ها قرار می دهد.
اکثر کاربران اینترنت قبلاً عواقب ناخوشایند ویروسی شدن رایانه را تجربه کرده‌اند که باعث از دست رفتن رمز عبور ایمیل و مشکلات دیگر می شود . امروزه ویروس هایی وجود دارند که هدف آنها آلوده کردن تلویزیون ها است. مدل های معمولی تلویزیون مصون از خطر هستند اما تلویزیون های هوشمند در معرض خطر قرار دارند.
در نتیجه کاربران تلویزیون هوشمند باید با تعداد زیادی تروجان و سایر ویروس های مشابه سروکله بزنند که داده های شخصی را دزدیده، تبلیغات را هنگام تماشای تلویزیون پخش می کنند یا برخی از عملکردهای دستگاه را مسدود می کنند به عنوان مثال جلوگیری از دسترسی به اینترنت.
به طور کلی تلاش های فعالی برای هک تلویزیون های هوشمند در حال انجام است که این روند نشان دهنده افزایش اجتناب ناپذیر آنها در آینده است.
کل مشکل این است که پلتفرم تلویزیون های هوشمند یا بر اساس سیستم عامل اندروید یا سایر سیستم عامل های مشابه است و تعداد افرادی که در هک کردن این سیستم عامل تخصص دارند نیز به طور مداوم در حال افزایش می باشد.

چگونه می توان از ویروسی شدن تلویزیون هوشمند جلوگیری نمود؟

برای جلوگیری از ویروسی شدن تلویزیون هوشمند رعایت دستورالعمل های پیشگیرانه بهترین کار است . کارهای پیشگیرانه ای که برای جلوگیری از ویروسی شدن تلویزیون هوشمند خود می‌توانید انجام دهید شامل موارد زیر می باشند:

1- از متصل کردن فلش های آلوده به ویروس یا فلش هایی که در مورد ویروسی نبودن آنها شک دارید به تلویزیون خود اجتناب کنید.
2- پس از گشت و گذار در اینترنت و اتمام کار خود اتصال تلویزیون به اینترنت را قطع کنید.
3- از وارد شدن به سایت های نامطمئنی که احتمال پخش ویروس ها و بد افزار ها از طریق آن ها زیاد است، اجتناب کنید.
4- به روز رسانی و آپدیت کردن سخت افزار ها، برنامه ها و دستگاه های متصل به تلویزیون را فراموش نکنید . زیرا این کار باعث ایجاد یک سد امنیتی برای تلویزیون شده و احتمال ورود ویروس به دستگاه کاهش می یابد.
5- در تلویزیون هوشمند خود یک آنتی ویروس مطمئن برای جلوگیری از هک شدن یا آلودگی به ویروس دستگاه نصب کنید.
6- فراموش نکنید که سیستم عامل روتر دستگاه خود را به روز نگه داشته و در تلویزیون هوشمند خود از رمزهای عبور پیچیده متشکل از حروف و اعداد استفاده کنید.

در صورت ویروسی شدن تلویزیون هوشمند چگونه آن را ویروس کشی کنیم؟

در تلویزیون های هوشمند قابلیتی به نام اسکن کردن وجود دارد که با انجام آن به صورت منظم و دوره ای می توان وجود ویروس در دستگاه را شناسایی کنید . در صورتی که پس از اسکن کردن تلویزیون متوجه ویروسی شدن آن شدید برای ویروس کشی تلویزیون لازم است تنظیمات دستگاه خود را به حالت کارخانه بازگردانید.

تابان سرویس

تعمیر تخصصی تلویزیون و مایکروویو با گارانتی

مرکز تعمیر و خدمات انواع تلویزیون های LED  ، LCD  ، QLED
تعمیر تخصصی انواع مایکروویو ، مایکروفر ، سولاردام در محل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *