تابان سرویس

تعمیر و تعویض پنل شکسته تلویزیون

آیا در صورت ترک خوردن یا شکستگی صفحه نمایش ، تعویض پنل شکسته تلویزیون تنها راه ممکن است یا می توان آن را تعمیر نمود؟ این یکی از شایع ترین سوالات در بین کاربران می باشد که در این مقاله به آن پاسخ داده شده است.
یکی از اصلی ترین وسایل در تمامی خانه ها که علاوه بر سرگرم شدن ، باعث جمع کردن افراد خانواده در کنار هم برای تماشای فیلم و برنامه های مورد علاقه خود می شود ، تلویزیون است. امروزه فراگیری این رسانه تا جایی پیش رفته است که علاوه بر خانه ها تمامی مکان ها مانند محل کار، ادارات و حتی بیمارستان ها نیز دارای تلویزیون می باشند.
صفحه نمایش تلویزیون که با نام پنل نیز شناخته می شود از اصلی‌ترین، مهمترین حساس ترین قطعات تلویزیون می باشد که ممکن است دچار ترک خوردن یا شکستگی شود. شکستگی پنل تلویزیون به ندرت پیش می‌آید اما در صورت وقوع حتما باید افراد متخصص در این زمینه کمک گرفته شود.

تابان سرویس مرکز تعویض پنل شکسته تلویزیون در کرج

.  تعمیرگاه مجهز تعمیر و تعویض پنل تلویزیون در کرج
. تعمیر و تعویض پنل تلویزیون کرج
. تعویض پنل تلویزیون ال سی دی
. تعویض پنل تلویزیون ال ای دی
. تعویض پنل تلویزیون سامسونگ ، ال جی ، سونی ، پاناسونیک و ….
. تعویض پنل تلویزیون با کمترین قیمت
call taban2 min1

از شایع ترین پنل های تلویزیون می توان به موارد زیر اشاره نمود.

– پنل ال سی دی LCD

در پشت صفحه اصلی این پنل ها که روی یک صفحه دیگر قرار می گیرد یک بک لایت وجود دارد که توسط لامپ فلورسنت نور را در تمام سطح صفحه نمایش پخش می کند و باعث یکنواخت شدن نور در سطح پنل می شود . در صورتی که صفحه اصلی دستگاه بشکند،، تنها راه حل تعویض پنل است.

– پنل ال ای دی LED

نور در این نوع پنل ها توسط یک سیستم نورافشانی بر سطح صفحه نمایش پخش می ‌شود و دارای یک نور پس زمینه برای واضح تر شدن تصاویر و افزایش رزولوشن هستند.
بنابراین برخلاف تلویزیون های ال سی دی که دارای سیستم بک لایت برای پخش یکنواخت نور می باشند از لامپ هایی برای روشن کردن پیکسل ها استفاده می شود.

– پنل او ال ای دی OLED

در این نوع صفحه نمایش ها وضوح و کیفیت تصویر زیاد بوده و صفحه نمایش دارای پیکسل هایی است که خاموش و روشن شدن آن ها ، باعث نمایش تصاویر می‌شود.
یکی از ویژگی های این پنل ها این است که هنگام مواجه شدن با رنگ سیاه چراغ های تصویر خاموش نموده و رنگ سیاه را با غلظت زیاد و بهترین شکل ممکن نمایش می دهند.

شایع‌ترین دلایل شکستگی پنل تلویزیون

دلایل بی شماری برای شکستگی یا خراب شدن صفحه نمایش تلویزیون وجود دارد، اما در بیشتر موارد این اتفاقات به صورت تصادفی پیش می‌آیند.
به عنوان مثال ممکن است توپ کودک شما با تلویزیون برخورد نموده و تلویزیون بر روی زمین بیفتد.
قرار گرفتن نامناسب تلویزیون بر لبه میز نیز ممکن است باعث لغزش تلویزیون و به زمین افتادن آن شود . یکی دیگر از مواردی که باعث شکستن پنل تلویزیون می شود نصب تلویزیون به دیوار است زیرا در این صورت احتمال سقوط و شکستن آن زیاد می شود.
همچنین ممکن است هنگام حمل یا نصب ، تلویزیون از دست شما رها شده و با زمین برخورد کند.
برای جلوگیری از این اتفاقات بهتر است هنگام حمل یا نصب تلویزیون این کار را با دقت و بدون نقص انجام دهید.

تعویض پنل شکسته تلویزیون در کرج
تعویض پنل شکسته تلویزیون در کرج

در صورت شکستگی پنل تلویزیون چه کاری باید انجام داد؟

سوالی که برای بیشتر کاربران پیش می آید این است که اگر تلویزیون دچار شکستگی یا خراب شدن شود، چه باید کرد؟ آیا می‌توان آن را تعمیر یا ترمیم نمود؟
در صورتی که صفحه نمایش تلویزیون دچار ترک خوردگی شود ممکن است حالات مختلفی ایجاد شود . به عنوان مثال ممکن است تنها چند خط و خراش کوچک بر روی صفحه نمایش ظاهر شده و یا تلویزیون بدون تصویر یا صدا شود.
در صورت ایجاد هر یک از موارد بالا بهتر است ابتدا با یک تعمیرکار ماهر تلویزیون به خصوص اگر دارای تلویزیون صفحه تخت هستید، باشید. زیرا یک اشتباه کوچک ممکن است باعث از کار افتادن کلی تلویزیون شود.
اگر پنل تلویزیون شکسته باشد تعمیر آن امکان‌ پذیر نبوده و تنها گزینه پیش رو تعویض پنل شکسته تلویزیون می باشد.
برای تعویض پنل شکسته تلویزیون بهتر است به تعمیرگاه مجرب مراجعه نموده و این کار را به دست افراد ماهر و آموزش دیده بسپارید.

تابان سرویس

تعمیر تخصصی تلویزیون و مایکروویو با گارانتی

مرکز تعمیر و خدمات انواع تلویزیون های LED  ، LCD  ، QLED
تعمیر تخصصی انواع مایکروویو ، مایکروفر ، سولاردام در محل

2 پاسخ

  1. با سلام تعویض پنل شکسته صورت ارسال تلوزیون ال ایدی ی از شهرستان بوسیله تی پاکس امکان پذر است یا خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *