تابان سرویس

مشکلات مانیتور کامپیوتر + راه حل

برخلاف سایر قطعات کامپیوتر، تعمیر مشکلات مانیتور کامپیوتر به دانش فنی بیشتری در زمینه تعمیر لوازم الکترونیکی نیاز دارد . این بدان دلیل است که برخی از قطعات مانیتور برای تعمیر و تعویض نیاز به ابزار و دانش کافی دارد.
مشکلات مربوط به مانیتور کامپیوتر ممکن است خیلی رایج نباشد، اما اگر نتوانید به کاری که انجام می دهید ادامه دهید برای شما دردسر می شود.

1 . علت برفکی شدن صفحه مانیتور کامپیوتر چیست؟

گاهی اوقات مانیتور کامپیوتر با خطوط مواج یا ایستا روبه‌رو شده و به اصطلاح برفکی می شود . برفکی شدن مانیتور ممکن است ناشی از سایر دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلفن های همراه ، تلفن های بیسیم و فن‌های چرخان که خیلی نزدیک به مانیتور هستند یا توسط همان دستگاه هایی که به همان مدار مانیتور وصل شده اند باشد . برفک ها همچنین می توانند به دلیل تداخل سخت افزارهای جانبی مانند تقسیم کننده سیگنال، تکثیر پورت، ایستگاه های اتصال و غیر ایجاد شوند.
برای پایان دادن به این خطوط ثابت یا موج دار و از بین رفتن برفک مانیتور کامپیوتر سعی کنید دستگاه های مختلف را از مانیتور دور کنید و اگر دستگاه هایی در مدار مشابه دارید ، آنها را خاموش کنید یا به مدار دیگری وصل کنید.
اگر این روش مشکل را برطرف نکرد ممکن است علت مشکل برفکی شدن صفحه مانیتور خارج از خانه یا آپارتمان شما باشد . به عنوان مثال، ترانسفورماتور شرکت مخابراتی. در این صورت سعی کنید رایانه یا مانیتور خود را به مکان دیگری در اتاق منتقل کنید و یا کلا آن را به اتاق دیگری منتقل کنید.

2 . علت قطع و وصل شدن مانیتور کامپیوتر چیست؟

دلایل مختلفی برای قطع و وصل شدن مانیتور کامپیوتر وجود دارد که عبارتند از:
– معیوب بودن کابل ها و پریزهای برق
– مشکلات مرتبط با یو پی اس یا محافظ برق
– کمبود فضا در کارت حافظه SSD
– مسائل مربوط به دما که باعث گرمایش بیش از حد مانیتور می‌ شود.
– مشکلات مرتبط با سخت افزار مانیتور
– تداخل با دستگاه های دیگر
– مشکلات مرتبط با ویروس ها و بد افزارها کامپیوتر
– مسائل و مشکلات سیستم عامل کامپیوتر
– خرابی درایورهای گرافیک (کارت های ویدئویی)
– مسائل مرتبط با مادربرد کامپیوتر
در صورتی که مانیتور کامپیوتر شما به صورت مکرر قطع و وصل می شود و بررسی موارد فوق نتیجه نداد ، لازم است برای تعیین علت و برطرف شدن مشکل ، دستگاه خود را به یک تعمیرکار ماهر و متخصص در این زمینه نشان دهید.

مشکلات مانیتور کامپیوتر + راه حل
مشکلات مانیتور کامپیوتر + راه حل

3 . علت پارازیتی شدن صفحه مانیتور کامپیوتر چیست؟

وجود نویز یا پارازیت بر روی صفحه نمایش کامپیوتر که باعث سوسو زدن تصاویر، تکه تکه شدن یا تار شدن رنگ ها و غیره می شود دلایل مختلفی دارد که شامل موارد زیر می باشند:
– آسیب دیدن یا معیوب بودن کارت گرافیک کامپیوتر
– ناپایدار بودن منبع تغذیه
– وارد شدن ضربه شدید به صفحه نمایش یا استفاده طولانی مدت از مانیتور که باعث خرابی صفحه می شود.
دستگاه های ارزان قیمت یا قدیمی که دارای تنظیمات فرکانس اسکن صفحه نمایش نادرست هستند.

موثر ترین راه ها برای رفع نویز یا پارازیت روی مانیتور کامپیوتر تند از:

1. بررسی کابل اتصال مانیتور و اطمینان از شل نبودن کابل اتصال نمایشگر. در صورتی که کابل اتصال به نمایشگر شل نبود و مشکل همچنان وجود داشت باید از یک کابل جدید استفاده کنید.
2. تنظیم وضوح صفحه نمایش نیز یکی از راه های رفع وضعیت نویز یا پارازیت صفحه نمایش کامپیوتر است ، زیرا گاهی اوقات وضوح صفحه نمایش پایین بوده و دوباره باید تنظیم شود.
3. کارت گرافیک نقش مهمی در کنترل کیفیت و سرعت تصویر روی صفحه نمایش کامپیوتر دارد . بنابراین اگر این قسمت مشکلی داشته باشد پارازیت روی صفحه طبیعی است. بررسی کارت گرافیک از نظر داغ نبودن یا شل شدن اتصالات الزامیست.
4. به روز رسانی درایورها
گاهی اوقات تداخل نرم‌افزاری یا درایورهای قدیمی که مدت زیادی ارتقاء پیدا نکرده‌اند عامل بسیاری از خطاهای کامپیوتری از جمله ایجاد پارازیت روی مانیتور هستند که در این صورت باید درایور دستگاه را به روز رسانی کنید.

4 . علت هنگ کردن مانیتور کامپیوتر چیست؟

اگر متوجه شدید که کامپیوتر شما در برخی مواقع پاسخ نداده و ناگهان هنگ می کند باید سیستم خود را به طور کامل بررسی کنید تا علت هنگ کردن آن را شناسایی کنید و متوجه شوید که آیا این مشکل مربوط به نرم افزار سیستم است یا سخت افزار . تعیین دلیل به حل سریع تر مشکل کمک می کند . به طور کلی دلایل اصلی مشکلات سخت افزار و نرم افزار که باعث هنگ کردن مانیتور کامپیوتر می شوند عبارتند از:
– برنامه های زیادی در حال اجرا هستند.
– مشکلات درایور کامپیوتر
– مشکلات سیستم عامل
– گرم شدن بیش از حد دستگاه
– پیکربندی اشتباه سخت افزار کامپیوتر
– تنظیمات نادرست بایوس
– مشکلات مربوط به منبع تغذیه با پاور کامپیوتر
– متصل بودن دستگاه های خارجی معیوب به کامپیوتر
– خرابی هارد دیسک دستگاه
در صورتی که کامپیوتر شما هنگ می ‌کند و از مسائل نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر خیلی مطلع نیستید توصیه می شود عیب یابی و تعمیر دستگاه خود را به تعمیر کاران ماهر و متخصص در زمینه تعمیر مانیتور بسپارید تا از خرابی بیشتر در سیستم خود جلوگیری کنید.

5 . علت کشیده شدن تصاویر در مانیتور کامپیوتر چیست؟

مانیتور کامپیوتر جدا از پردازنده رایانه شخصی، جزء مهم رایانه است . اینجا جایی است که شما هر چیزی را که در رایانه خود می سازید مشاهده می کنید . با این حال مشکلات مانیتور کامپیوتر اجتناب ناپذیرند . گاهی اوقات با تصاویر کشیده ای در مانیتور کامپیوتر مواجه می شوید که ممکن است نتوانید درست متون را تشخیص داده یا تصاویر را به ‌درستی ببینید. در این مورد سه راه حل زیر ممکن است چاره کار باشند.

– تنظیمات صفحه نمایش را بررسی کنید.

تنظیمات نمایش را می توان در برنامه تنظیمات رایانه قرار داد . اینجا جایی که می توانید تنظیمات صفحه نمایش یا مانیتور رایانه شخصی خود را تغییر دهید، همچنین از طریق این ابزار می توانید مانیتور ها را شناسایی نموده یا به صفحه نمایش بی سیم متصل شوید .
– به دسکتاپ مانیتور رفته و روی صفحه کلیک راست کنید و گزینه Display Setting را انتخاب کنید.
– تنظیمات اکنون راه اندازی می شوند . تنظیمات پیشرفته را انتخاب و وضوح صفحه را تنظیم کنید . برای این کار معمولاً باید آن را روی 768×1366 قرار دهید اما می‌توانید 768×1260 را نیز انتخاب کنید.

– از کلید تابع استفاده کنید.

برخی از افراد نمی دانند که بسیاری از مشکلات در رایانه شخصی فقط با صفحه کلید رایانه قابل حل است . صفحه کلید به قدری قدرتمند طراحی شده که می ‌تواند بدون رفتن به تنظیمات یا دستکاری پیکربندی ها یا عیب یابی ، تغییراتی را در کامپیوتر ایجاد کند . ویندوز دستوراتی روی صفحه کلید ایجاد می‌کند که به کاربران این امکان را می دهد تنها با چند فشار به راحتی تغییرات را ایجاد کنند . بنابراین تغییر تنظیمات برای کاربران راحت تر و سریع تر است . به همین دلیل است که اکثر تنظیمات کامپیوتر زمانی انجام می‌شود که کاربران به طور تصادفی کلیدهای روی کیبورد را فشار داده اند.
برای حل کشیده به نظر رسیدن تصاویر بر روی صفحه نمایش مانیتور می توانید از کلید fn))Function روی صفحه کلید خود استفاده کنید و آن را فشار داده و نگه دارید در حالی که کلید فاصله را نیز همزمان فشار می دهید.

– استفاده از تنظیمات مانیتور

– به تنظیمات رفته و به دنبال گزینه تنظیمات نمایش باشید.
– نوار لغزنده را در زیر تغییر اندازه متن، برنامه ها و موارد دیگر حرکت دهید و آن را روی ۱۰۰ درصد قرار دهید تا رزولوشن بهتر به نظر برسد.
– دکمه استارت را روی صفحه کلید خود فشار دهید یا روی آن در صفحه نمایش و قسمت پایین صفحه ، کلید کنید . در نوار جستجو Changes the Screen resolution را تایپ کنید و اینتر را فشار دهید.
“- اندازه پیشرفته متن و موارد دیگر” را در تنظیمات مرتبط انتخاب کنید.
– در منوی سمت چپ تنظیم وضوح را انتخاب کنید، پس تنظیمات پیشرفته را انتخاب کنید.
– فهرست همه حالت ها را در زیر برگه آداپتور انتخاب کنید.
– پنجره فهرست همه حالت ها فهرستی از حالت های معتبر را به شما نشان می دهد، هر مدلی را که انتخاب کنید با وضوح شما سازگار است اما کمتر از 1280 را توصیه نمی کنیم، زیرا کاهش بیشتر وضوح باعث ایجاد تصاویر تار یا مبهم می شود.
– برای اعمال تغییرات دکمه ok را انتخاب و روی Apply کلیک کنید.
– پس از اعمال تنظیمات صفحه نمایش سیاه می شود ، اما نگران نباشید . این فقط کامپیوتر است که تنظیمات را انجام می دهد، پس از چند ثانیه صفحه نمایش با وضوح بهبود یافته مشاهده می شود.

تابان سرویس

تعمیر تخصصی تلویزیون و مایکروویو با گارانتی

مرکز تعمیر و خدمات انواع تلویزیون های LED  ، LCD  ، QLED
تعمیر تخصصی انواع مایکروویو ، مایکروفر ، سولاردام در محل

2 پاسخ

  1. سلام . مانیتور ال سی دی 18.5 اینچ الجی من دچار مشکل زیرشده .
    بدون اینکه مانیتور به کامپیوتر وصل باشد مانیتور را روشن میکنم اول لوگوی الجی نمایش داده میشود بعد تصویر اسکرین سیور کارخانه ای الجی می آید . بعد از چند دقیقه این تصویر ثابت میشود و دکمه های نمایشگر از کار می افتند و اگر دکمه روشن خاموش را بزنیم تصویر میرود و دیگر نمی آید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *